Monday, June 27, 2011

memori zaman sekolah

sengaja disimpan buat kenangan. nak dibuang sayang.. tapi rupanya ada gunanya aku simpan buat pekasam.. baru tadi aku cuba baca satu persatu. sampai aku faham perjalanan hidup sendiri. suka duka lama. bagaimana diri ini dimata mereka. dan aku juga tahu kawan dan lawan satu ketika dulu. pisau mata belakang pun ada. macam-macamlah ragamnya. huhu..

namun manusia berubah. dimana dulu kawan kini dalam ingatan. bohong aku tak ingat. tipu aku langsung tak hargai. dia yang sentiasa ada dalam segala hal aku. dan tahu segalanya. termasuk soal hati dan perasaan. cuma masa merubah. keadaan juga tak sama. angan-angan dulu tinggal kenangan. kejam kalau aku lupakan.. tapi perjalanan tetap perjalanan.. kalah jika aku berundur.. maju perlukan korban..itu yang aku tahu.

ketawa sorang-sorang bila ada surat macamlah aku ni terlalu jahat. terlalu sosial.celah mana? entah.. terima kasih kawan-kawan. walau aku jahat, kau orang tetap menjadi kawan.huhu..

tapi aku hairan. surat-surat terlalu banyak tapi hanya perkara yang sama dibicarakan. tentang seseorang yang pernah ada. yang sentiasa ada. tapi entah.. aku gagal. itu yang aku tahu. bait-bait memberi semangat dan mendorong. tapi aku yang cuai. dan akhirnya terbengkalai.haha...cerita lama tetap satu cerita. duka lama tetap duka.

kehidupan hari ini lebih baik. sebab aku perasan ada perubahan. perubahan positif dalam diri orang-orang yang aku sayang. yang aku ambil berat. cuma percaya tak boleh terlalu percaya. takut pisang masih nak berbuah. siapa tahu kan? jadi, rahsia tetap rahsia. walau kadang-kala rahsia itu perosak!

nah!tiba-tiba aku terjumpa. saki-baki sesuatu yang aku simpan. ada cerita di sebalik benda ni.wallahualam..
 sekian dulu!babai...=)

3 comments:

  1. akak ni cam faten laa.. hehee..
    sume benda nak simpan..tapi sampai masa kite tak perlukan lagi, baru rase nak buang.. huhuu..

    ReplyDelete
  2. jgn lupe bwk lagi time kite jmpe tau. nk tau lagi. haha

    ReplyDelete
  3. same goes to me fyza....surat2 lame yg disimpan bila baca balik, kita blh tau how was our journey through the ages...

    ReplyDelete