Sunday, May 29, 2011

misunderstanding.

"bapak dal meninggal"

it was the message's content.actually.
tak sampai 15minit, semua handphone berbunyi. baik aku punya, kakak-kakak aku and also abang aku.
tu ok lagi.

abang aku tengah drive bawa teksi hantar orang, ada orang call.
"ko kat mane?umah dekat mane?aku nak datang ni"
dengan perasaan pelik abang aku jawabkan jugak. "kat angsana lah,hantar orang ni.."
si pemanggil pun marah "bapak ko meninggal, ko sempat hantar orang???"
lah sudah.....

see??kan ke lagi laju dari internet tu namanya..huhuu...

sebenarnya it just a misunderstanding.. yang meninggal bapaknye Si Dal. bapak saya masih panjang umurnya.Alhamdulillah...

ceritanya pasal abang aku ada kawan namanya Dal. bapak nya meninggal haritu. dia pun inform kawan-kawan lain via message. alkisah mungkin huruf 'L' disangka 'H', 'dal' disangka 'dah'.
heboh satu kampung berita gempar. sampai aku kat ofis pun cik combi call nak mengesahkan.sampai ada yang dah siap nak melawat datang ke rumah.. tapi tu lah..tak boleh nak menyalahkan sesiapa...ayah aku pun memang tengah sakit.. jadi,tak ada persoalan yang timbul kalau orang dapat berita tu..and it just misunderstanding..tak disengajakan..=)

mari sama-sama doakan ayah cepat sembuh ya...and semoga panjang umurnya..Amin..

4 comments:

  1. amin.. semoga pak cik kariman cepat sembuh ye..:)

    ReplyDelete
  2. saya mintk maaf dari hujung rambut smpai hujung kaki.. internet sebarkan cerita yang salah.. hihi.. sy salah sorg mgsa tersebut.. hehe.. semoga ayah kamu panjang umurnye..

    ReplyDelete
  3. dija:tq bebeh
    combi: its ok lah bi..tq!=)

    ReplyDelete
  4. hehe..nasib cik combi ade bg info kat saya jugak ms tu..hahaha

    ReplyDelete