Sunday, October 10, 2010

perasaan jadi student~

dulu mase kecik2, umor aku dalam lingkungan 5tahun gitu,mak aku dah anta pegi pra-sekolah...aku panggil sekolah tabika.korg bayangkan lah..dari umo 5-22(dh nk masuk)belajar, muak weh muak..huhu..tp mase tabika dulu xrase...rase seronok je..ramai kawan...makan free....main mainan..lego...tanah liat..lg ntah ape ntah...aku pon xigt sgt...lgpun mase tu blajar xssh....abcd je...pejam mate pon bley bce...haha...mase tu tau pegi sekolah sbb nk jumpe kwan..main2...main kawin2...
tanah liat aku buat mcam2 bentuk..paling banyak bntuk kuih..;-p

ni la lego...hahaa...lame xmain!!

cukup 2tahun,aku masuk sekolah rendah..perasaan die bangge sikit...macam dah besar gitu..dah mule gatal2 gedik2..hahaa..baru nak naik..sengal!malu bile igt2 balik weh..betul xMATANG!!bengong! mase tu blaja senang jugak..aku kire terror r xpenah dpt nombor blakang2..haha...mase tu la....-_-
tu yg berangan bukan main lg...bila tnye cita2 nk jadi ape,aku jawab ade 3..(polis-cikgu-pramugari) hah gile xnyambung!aku pon xpaham apsal...penah skali ade sorang cikgu ni bley sound eh,"bontot pon xde,nk jd pramugari~"hahahaa..bengang weh bengang..tp nk buat mcm mane...skang ni kalau nk dibg pilihan antare 3 tu,aku rase jd cikg je yg paling layak..nk jd pramugari mmg xlah..muke pecah2..nk jd polis...mate rabun pulak...nah,cikgu jelah..mak aku pon suke...tp ntah...hahaha..tgklah nnti..wallahualam~

ok,naik sekolah menengah perasaan die macam,weh aku dah besar weh....tgk budak2 sekolah rendah pun macam nk xnk je..ape barang budak kecik..hahaa...padahal time aku sekolah rendah,org tgk aku mcm tu jugak...tu xsedar diri namenye..-_-mase sekolah menegah ni dah pk macam2 dah...dh pk nak melawa..nk menyeksi..pakai pun ketat2 ntah pape ntah..seluar kecik bawah...kalau baju sekolah tu nk pendek kecik..tudung ngn kain pun kene singkat..hahaa..konon2 macam otai2 sekolah..blah...aku r tu.hhahaha!lg bile ade org admire,wah!bebunge2...gedik jugak..tp biaselah time2 umo cmtu...mmg xbley lari kot dr hal2 cmni...tu la yg jd memori daun pisang sampai ke tua...kalau x,kan bosan hidup xde pape memori...betul x? -)
mase sekolah menengah,belajar bukan pekare utame untuk aku..yg penting,aku enjoy..hahaa..betul pendek akal...bile result spm xbrape nk ok pn,xde rase sangat..tulah masalah budak2 skarang...haish...

sori ak mmg xde seni nk melukis.hahaa...tp ni nk tunjuk gaye senteng2 mase sekolah dulu..-_-
 

bile dah jadi diploma student,up lah cikit...baru menyesal xblaja elok2 dulu..xmemasal sijil spm xbrape nk membanggekan...huh, mase ni lah baru pk mase depan....betul2 pk i mean~cume time diploma,blajar macam xdelah struggle sgt........sebab lecturer suke ajar sebijik2 kat kelas...senang lah nak pham..bile exam,study sikit2 je buat revision...result pn ok..hati pon senang...kadang2 siap boleh tido2 lg mase org len tengah syudy..wah,syok...)
kire mase diploma.blaja tu macam makan kacang je...tp ade skali tu aku sakit,xdpt amik final exam....mc 2paper...wah,tepakse korban lah buat intersesi..yg tu lg syok..makan tido makan tido..pegi kelas pun 2jam jek..hahahaa....tp time tu result jatuh..malu xusahlah nk cerita kn...aku je yg rase...tp nk buat mcm mane...xde rezeki...)then,samapilah ke part 6......semester last dah tu..boleh pulak xde hati xde feel nk blaja...ntah ape kes ntah...siap nk paper pun sempat tgk kabhi kushi kabhi gham lagi okey!hah,amik kau..dpt result baru nk tepukul!!menyesal pun tarak gune..apelah yg aku pk ntah...

sudah terhantuk baru tengadah....
tulah yg aku boleh simpulkan ape yg jd mase part 6 dulu..sebab after kejadian tu lah baru aku sedar betapa lalainye aku...and i'll not let pisang bebuah 2kali.chewah!hahahaaa...and now,aku tengah buat degree in accountancy kat shah alam...haha..baru aku tau the real of accountancy....pecah xpecahla kepale....semak dan sesak....everything kene buat sendiri..xde suap2 macam diploma time okey...tp kali ni mmg tough gile..aku study bagai nk pengsan pun kadang2 cukup2 makan.....mungkin sebab aku kuat makan..sebab tu xcukupp..hahaa...ok..tu joke mereng!-_-tp betul,rase mcm xsatisfied dgn diri sendiri cz belum sampai target.tu yg skarang ak behempas pulas bukan macam mase buat dip dulu..skarang kalau org tido aku pulak yg study...hahaaa...hambik kene balik!tgk jelah org len tido sedap2...)

dah,babai..........

No comments:

Post a Comment